Sidor

torsdag 23 december 2010

God jul och ett gott nytt år ...

tillönskas alla läsare!

Jag ser verkligen fram emot 2011. Jag känner mig glad och taggad inför de nya uppgifter som väntar. Jag tänker då först av allt på mitt uppdrag som ordförande för Barn- och ungdomsnämnden. En nämnd som kommer behöva byta namn för att bättre återspegla verksamheten då också det vuxna lärandet kommer ingå i nämndens ansvarsområde från 1 januari. Jag har funderat på olika namn och också fått några förslag. Du får gärna höra av dig med ditt förslag.

Men självklart står nämnden och våra verksamheter för mycket större utmaningar än att byta namn. 2011 är året då regeringens offensiva skolpolitik kommer att kräva stort engagemang på lokal nivå. Nu ska nya läroplaner tillämpas och en stor gymnasiereform tar i bruk. Det blir en intensiv och spännande tid.

Vi hörs och ses på det nya året!

Mvh
Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar