Sidor

onsdag 22 september 2010

Sitt-namn-effekten pånytt född i Vimmerby

Så långt jag kan påminna mig var Bengt Westerberg (fp) den första politiker som fick sitt partis framgångsrika valresultat namngiven och förklarad med "sitt-namn-effekten". Jag känner mig helt säker på att vi har en "Micael Glennfalk-effekt" i Vimmerby. En effekt som är grundad på ett gediget förberedelsearbete resulterande i Vimmerbymoderaternas bästa valprogram, där Micael har varit en fantastisk inspiratör för alla moderater och under valrörelsen också för många andra politiker i Vimmerby. Jag tror att många har smittats av Micaels engagemang och att valrörelsen i Vimmerby blev precis så bra och vital som en valrörelse för en kommuns utveckling ska vara. Jag ser redan fram emot 2014.

PS. Personvalskryssen redovisas via denna länk när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar