Sidor

måndag 13 september 2010

Nya Moderaterna mer än bara ord

Nya moderaterna är mer än bara ord. Jag engagerade mig inför valet 2006 och har under de gångna åren fått delta i en fantastisk utveckling av moderaterna. Vi har tagit på oss att bli det samhällsbärande partiet, att ta oss an samhällets svåraste utmaningar, och steg för steg göra Sverige till ett bättre land, ett föregångsland, och av opionsmätningarna är det många som gillar denna utveckling.

Nu, 2010, är vi redo att också vara ledningen för att göra Vimmerby till en bättre kommun. Vår laguppställning är stark och med din röst kan du ge en kandidat en extra skjuts framåt genom att kryssa din favorit. Du kan kryssa en kandidat i varje val. En till riksdagen, en till kommunen och en till landstinget. Min förhoppning är att vår främsta debutant, Micael Glennfalk, får ett riktigt starkt stöd i kommunvalet, och att Jörgen Andersson får ett starkt stöd med sig som debutant till riksdagen.

Jag är så glad för de möjligheter jag har fått av moderata kollegor i Hultsfred - Vimmerby och länet att vara delaktig i vår hälso- och sjukvårdspolitik. Jag tänker på de gångna fyra åren som ledamot i landstingsgruppen och ersättare i landstingsfullmäktige. Jag är helt övertygad om att om vi ger patienter utrymme för verklig valfrihet och personal och entreprenörer för mångfald då kommer sjukvården i vårt landsting att utvecklas flera steg till och betydligt längre än vad de rödgröna partierna ens kan tänka och tro om personalen.

Gör din vilja synlig genom att också kryssa din landstingskandidat!

Magnus Gustafsson, nr 2
Hultsfred Vimmerby valkrets till Kalmar läns landsting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar