Sidor

tisdag 30 mars 2010

För eller emot

Jag undrar just om Peter Högberg vet om han röstade för eller emot kommunstyrelsens förslag i fullmäktige om att satsa 400 000 kr i samarbete Vimmerby Turism och Näringsliv AB där kommunen är delägare. Jag kan berätta att han röstade för, och för övrigt hela hans parti, även om man kan tro att han röstade emot utifrån hans inlägg på Twitter. Jag citerar: "Konstasterar att när K&F nämnden hade ansvar för sommartorget fick det max kosta 150000 kr nu gick det till ett bolag 400000kr" (Peter Högberg, Twitter)

3 kommentarer:

  1. Jo jag vet precis och hade gärna sett att kultur och fritid hade fått 400 000 för att sköta torget tidigare. Det är mer en förvåning att är så tydliga med att det går bra med massa pengar till bolag men inte kommunala förvaltningar.

    SvaraRadera
  2. Du får det att låta som om du har röstat mot prislappen, men du har ju röstat för 400000 kr två gånger! En gång i kommunstyrelsen, och en gång i fullmäktige eller hur?

    Om du tar och läser vår motion så ser du att vi har haft helt andra tankar innebärande att den som tjänar pengar betalar arrende som överstiger kommunens kapital- och driftskostnader.

    Tyvärr har du och många andra sagt Nej till utveckling, entreprenörskap och en riktigt bra mötesplats för Vimmerbybor och gästande turister!

    Jag står fast vid andan i vår motion och jag tror att vimmerbys invånare kommer fortsätta kampen. Vi har inte skrivit en motion från tomma intet!

    SvaraRadera
  3. Magnus du borde skaffa läsglasögon och hörapparat. JAG VAR OCH ÄR FÖR 400 000 KRONOR TILL TORGET, men undrar varför det inte gick att ge dessa pengar till Kultur och fritid. Min förvåning är att det går att ge massa pengar till ett bolag utan tydlig redovisning hur de ska användas medan ni i majoriteten misstror era egna partikamrater ute i nämnderna.

    SvaraRadera