Sidor

onsdag 7 april 2010

Finns det gräddfil i Stadshuset?

Jag noterar att vårt nya kommunalråd har fått sin e-postadress publicerad på kommunens webb. Grattis PerÅke och grattis alla väljare som vill nå honom! Jag var orolig att han inte skulle hinna få sin adress publicerad före valet. Jag har nämnligen väntat på att få min adress publicerad sedan mitt första fullmäktigesammanträde hösten 2006!

Efter det har jag påtalat orättvisan och i frågasatt varför cirka hälften av fullmäktiges ledamöter har en e-postlänk och den andra halvan till vilken jag tillhör inte har det. Ok, det är fullt möjligt att det finns flera av de 25 ledamöter som för närvarande inte har någon länk kanske inte använder e-post eller vill ha den publicerad, men jag vet att jag använder och att jag vill ha den publicerad, och att jag har anmält mitt önskemål flera gånger.

Nu när PerÅke har fått sin e-postadress publicerad så finns uppenbarligen kompetensen att publicera och prioritera. Självklart, det ska vara enkelt att nå kommunalrådet, men det borde vara lika lätt att nå en fullmäktigeledamot. Återstår att se hur lång tid det tar att beta av kön innan det blir min och övriga 24 ledamöters tur. Min bedömning är att arbetsuppgiften tar cirka 30 sekunder per person vilket innebär en arbetsvolym om cirka 12-13 minuter. Och om arbetet hinns med så tycker jag att man lämpligen fortsätter med kommunstyrelsen där endast 2 av 22 namn är länkade till e-post. Jo då, PerÅke har fått en länk och utöver honom är Eva Berglund (s) en lycklig vinnare!

Om du bästa läsare vill e-posta mig är adressen: magnus.gustafsson@moderat.se.

2 kommentarer:

  1. Magnus... jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag tillhör en av de som inte fått sin e-postadress publicerad...är alltså ingen lycklig vinnare.

    SvaraRadera
  2. Lis - tack för ditt stöd!

    Bästa läsare:Läs gärna Lis egen berättelse på www.lisastrid.wordpress.com

    SvaraRadera