Sidor

tisdag 20 april 2010

Om det äntligen vore den 19 september

Om det äntligen vore den 19 september då skulle vi snart få veta hur du och alla andra väljare röstat. Först kommer vallokalsundersökningen som bygger på intervjuer, sedan prognoser från utvalda valkretsar och så småningom resultat grundat på fler och fler färdigräknade valkretsar och rätt som det är redovisas ett så gott som helt säkert slutresultat.

I fredag-lördags var jag i Göteborg på konferens för kommun- och landstingspolitiker. Vi var nära 2 500 moderater från hela landet! Vilken stämning! Jag deltog på fem seminarier och utöver det så lyssnade jag på Fredrik Reinfeldt och Anders Borg i stora salen. Vilken glöd och vilken trygghet! Nu var det inte bara stats- och finansministern som lyste. Det var också vår närmaste kommungranne Harald Hjalmarsson från Västervik och många andra moderata företrädare som så framgångsrikt för moderat politik på sina väljares uppdrag. Jag hoppas verkligen att vi efter höstens val får chansen att visa vad ett stort moderat inflytande i en alliansmajoritet i Vimmerby skulle göra för vår kommun.

Du som vill vara med och göra en insats längs vägen från idag fram till den 19 september, tveka inte att höra av dig. Det finns både små och stora saker att göra. Jag lovar, om du ger mig 5 minuter så ska jag inte ta en timme! Säg din åsikt, kom med en bra idé, eller baka bullar! Alla insatser är av stort värde!

Hör av dig till magnus.gustafsson@moderat.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar