Sidor

torsdag 20 maj 2010

Halvtid i Vimmerbymoderaternas dialogturné

Dags för en liten reflektion halvvägs på vår dialogturné runt om i Vimmerby kommun. Hörde inför kvällens möte att en väljare uttryckt sig i stil med att "det är för tidigt ... jag kommer på möte i augusti". Kanske ville denna kvinna hoppa över frågorna. Kanske ville hon inte lägga tid att bli lyssnad på? Kanske vill hon bara ha svaren? Och i så fall förstår jag henne - då kan det ju räcka att lyssna till vad de lokala partierna säger när man kommer närmare valdagen. Men i vårt fall är vi ute för att lyssna och prata om läget nu, om vad som känns viktigt, om vad som gör skillnad.

Nästa vecka är det två träffar, en i Rumskulla och en i Gullringen. Jag är förhindrad i Rumskulla den 25:e då jag är på en träff med hälso- och sjukvårdspolitik på annan ort i länet, men jag kommer så klart till Gullringen den 27:e.

Påminnelse om träffarna publiceras på denna blogg respektive dag.

2 kommentarer:

  1. Intressant! Hur gick det igår?

    SvaraRadera
  2. Vi var många kandidater som hade tillfälle att vara med i torsdags kväll, men mina förhoppningar om många nya väljare med goda idéer och nyfikna på oss moderater infriades inte. Vi fick besök av två Nationaldemokrater och det var faktiskt allt. De var mest nyfikna på Micael Glennfalk och han lyssnade och pratade med dem i en dryg timma. I övrigt fick vi kandidater chansen att prata med varandra och lära känna varandra än bättre vilket är mycket värdefullt för framtiden.

    SvaraRadera