Sidor

söndag 2 maj 2010

- Knack knack i Vimmerby!

- Imorgon, den 3 maj, så kommer jag begå min debut som dörrknackare för moderaterna. Det var ett tag sedan jag knackade dörr senast. Det började med Majblommor någon gång i trean fyran kanske. Lite längre upp i åren kom fröpåsar och jultidningar, och som vuxen har jag faktiskt knackat dörr med erbjudande om att prova tvättmedel under 14 dagar.

- Men att knacka på dörren som fritidspolitiker för att i första hand prata om Vimmerby. Det blir en nyhet. Nu är det ju faktiskt så att prata om Vimmerby är inget nytt. Hade jag haft en hink tvättmedel i handen så är det mycket möjligt att jag hade fått höra något som är bra eller dåligt om Vimmerby i alla fall. Att träffa människor leder ju ofta till samtal om ditt och datt som ligger långt vid sidan om det ämne man tänkt sig. Med andra ord är det bara att ta morgondagen med ro och se vad Vimmerbyborna har på hjärtat i morgon!

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Lycka till ikväll. Jan R kommer medan jag befinner mig i Blekinge.

    SvaraRadera