Sidor

torsdag 13 maj 2010

Vilken glädje att vara delaktig i Vimmerbymoderaternas valplattform

De senaste månaderna har varit den roligaste perioden under mitt politiska engagemang. Och den senaste månaden har varit allra mest intensiv. Vad har hänt? Jo, jag, vi, medlemmar, väljare har samlat massor med synpunkter, idéer uppslag och använt dessa för att arbeta fram Vimmerbymoderaternas valplattform inför höstens val, och också tänka framåt där vi satte horisonten vid Vimmerby 2021.

Den 10 maj var vi klara och den 11 maj blev det officiellt. Nu kommer nästa fas, att berätta om innehållet för dem som inte var med, och det är så klart många det också. Micael Glennfalk kommer att berätta på sin blogg och har redan publicerat de första inläggen. Det är ingen idé att dubblera den informationen rakt av. Jag kommer naturligtvis också att berätta men kommer att försöka göra det på ett kompletterande sätt.

Med detta vill jag också säga att det är absolut inte försent att engagera i utgången av höstens val. Det är tvärt om så att nu är det en mycket engagerande tid som börjar. Man vet sedan tidigare att människors engagemang för politiska frågor ökar inför varje val och jag hoppas och tror på ett än större valdeltagande i Vimmerby 2010 även om det blir en utmaning då valdeltagande ökade vid 2006 års val.

Jag vill att Vimmerbys väljare ska få politiker med förmåga att föra ett aktivt ledarskap, leda kommunen till en sund ekonomi och se till att kommunens viktigaste uppgifter för invånarna som dagis, skola och omsorg har hög kvalité. Utnyttja därför din rätt att rösta - och kryssa den kandidat du tror på mest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar