Sidor

onsdag 19 maj 2010

Stort engagemang i Djursdala

Efter en veckas uppehåll var det åter dags för ett nytt möte i vår dialogturné i kommunen. Jag måste säga att jag har väldigt stor respekt för när medborgare lägger allt annat åt sidan och kommer för att samtala med mig som fritidspolitiker för att berätta om vad man förväntar sig av framtiden. Jag var inte själv, utan vi var sex stycken moderata kandidater på plats och hade där med en bra täckning över samtliga politikområden.

Efter en kort presentationsrunda så blev det direkt ett mycket engagerat samtal som varade hela kvällen. Kaffet intogs under tiden. Diskussionen och samtalen flödade fritt! Det handlade förståss om den egna bygden och dess förutsättningar att utvecklas. Skolan, barnomsorg, bostäder, kollektivtrafik, men också om vad man upplever att politiker och tjänstemän gör totalt sett för hela kommunen.

Man upplever att det finns en utvecklingspotential i Djursdala som inte tas tillvara, men är också beredd att göra sitt för att detta ska uppmärksammas.

Kvällen kändes bra, och jag tar med mig engagemanget i Djursdala i det fortsatta valarbetet. Vår valplattform "Vi kan göra Vimmerby bättre" kändes helt rätt. I kväll var egentligen första prövningen och jag tycker den stod pall. Vi är redo och vi kan göra Vimmerby bättre! På torsdag kommer vår dialogturné till Vimmerby. Vi ses!

PS. För dig som inte är kommuninvånare och därför kanske inte känner till orten så vill jag säga att Djursdala är en verklig pärla. Ett fantastiskt stycke småländsk natur och bygd bara 15-20 minuter från Vimmerby med bil. Läs mer om Djursdala på sockenföreningens webbplats, Vimmerby Turistbyrå eller Vimmerby kommun dito. De olika webbplatserna kompletterar varandra, även om viss info också blir dubbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar